God dag dere! I morges ble jeg hentet med taxi og kjørt ut til Alnabru, hvor BESTSELLER arrangerte presselunsj. I lyse og fine lokaler fikk jeg se SS15 kolleksjonen fra brands som Selected Homme, Only & Sons og Jack & Jones. Før visningen fikk vi servert deilig lunsj bestående av laks, foccacia, frukt og grønnsaker. Perfekt start på dagen i følge min mening.

Se på denne lille sjarmøren da!

Her har dere Espen i sitt rette element. Hehe.

Selected Homme er jo et merke sikkert de fleste av dere har hørt om. Selv er jeg en stor fan av ytterjakkene deres. Ovenfor ser dere to av modellene som kommer i salg neste vår/sommer. Jeg digget begge to! Det beste med Selected Homme er at man får kjøpt freshe klær til en overkommelig pris. På den måten kan man oppdatere garderoben uten å bli ruinert.

BESTSELLER hadde virkelig pyntet og ordnet til vi kom. Her sammen med herlige June.

Only & Sons er kanskje for mange fortsatt litt ukjent, men det er virkelig et merke som er up & coming. SS15 kolleksjonen deres bærer preg av blomsterprint i en en mer rocka sammenheng. Jeg ser for meg at mange av plaggene deres ville tatt seg veldig bra ut i kombinasjon av et par svarte jeans og en skinnjakke f. eks.

Nå skal jeg ut og finne det siste tilbehøret til kveldens halloween kostyme. June har tilbudt seg å sminke meg for anledningen og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det endelige resultatet. Ha en fortsatt fin torsdag da dere, vi blogges.

Hei dere! Her kommer den siste oppdatering fra presseturen med Victorinox. På fredagsmorgen ble vi hentet med buss og kjørt til Møns Klint, Danmarks høyeste klippevegg helt øst på øya Møn sør for Sjælland. Da vi kom frem ble vi møtt av to erfarne friluftsguider som fortalte oss om riktig knivbruk og tips om spikking. Vi fikk i oppgave å lage hver vår gåstav og til dette skulle vi selvfølgelig bruke den berømte lommekniven til Victorinox, Swiss Army Knife. Jeg har vel ikke spikket siden jeg gikk på barneskolen, så det var moro å få prøve seg igjen. Med hver vår gåstav gikk vi oppover i høyden for å begi oss ut på dagens høydepunkt, nemlig klatring i tretoppene.

Denne lommekniven er faktisk veldig praktisk og burde vært en allemannseie.

June viser stolt frem sin nye gåstav!

Siden jeg har høydeskrekk var det en stor utfordring å skulle balansere på en line 80 meter over bakken. Takket være gode intstruksjoner, sikkert utstyr og felles oppmuntring fra resten av gruppa klarte jeg å fullføre med glans.

Etter at vi hadde gått på line var det Zip-line som stod for tur. For å komme oss opp i høyden måtte vi klatre opp i et 12 meter høyt tre, for så hives oss utenfor. Dette var heldigvis bare gøy! Fantastisk opplevelse å seile gjennom den vakre skogen så høyt over bakken.

Team Norway, glade og fornøyde etter egeninnsatsen i tretoppene.

Her nyter vi en velfortjent lunsj i skogen.

Før hjemreisen fikk vi oppleve det som kanskje er hovedattraksjonen på Møns Klint, den store klippeveggen. Området er en samling av biotoper. Kombinasjonen av kalkstein i grunnen, et tørt lokalklima og begrensninger i landbrukets utnyttelse av området har bidratt til en biologisk avgrensning som ga oss en anelse om hvordan landet så ut før industrialiseringen av landbruket startet.

Utsikten er som dere ser på bildet ovenfor helt nydelig.

For å komme oss ned til stranden måtte vi gå ned Danmarks lengste trapp som bestod av hele 497 trinn.

Det er fullt forståelig Møns Klint er en populært turistattraksjon. Naturen og omgivelsene er virkelig noe som er verd å få med seg. Anbefaler virkelig de av dere som har muligheten til det å besøke dette området. Jeg er forøvrig veldig takknemlig for at Pressekontakterna og Victorinox inviterte meg med på denne innholdsrike turen. Jeg koste meg fra ende til annen! Veldig moro å få oppleve noe annet som er til stor kontrast fra min hverdag i hovedstaden. Dette er utvilsomt noe jeg kommer til å leve lenge på.

Er det noen av dere lesere som har vært på Møns Klint forresten?

God dag sprekinger! Endelig har jeg tid til å fortelle dere litt om torsdagens sammenkomst. Etter en halvannen times kjøring fra Kastrup kom vi frem til vakre Johanneberg Hotel rundt kl 16:30. Da var det bare å legge fra seg bagasjen og gjøre seg klar for presentasjon av de mest populære produktene til Victorinox. Første del av foredraget var det sjefsdesigneren til Victorinox, Christoper Raeburn, som stod for. Han introduserte oss for kleskolleksjonen og den berømte lommekniven, Swiss Army Knife. Andre og siste del av presentasjonen fikk vi en gjennomgang av den nye INOX klokken. En veldig fin klokke som står høyt på ønskelisten min. Den er ikke bare fin å se på, men den er også veldig robust. Vi fikk se et videoklipp der klokken ble kvalitetstestet og jeg kan ikke si annet enn at jeg ble mektig imponert.

Som dere ser ligger Johanneberg veldig fint til på Sjællands sydkyst.

Senere på kvelden var det duket for tre retters middag i hyggelige omgivelser med fyr i peisen og sprudlevann i glasset. Før vi satt oss til bords fikk vi teste ut de sylskarpe kokkeknivene til Victorinox. Under ledelse av superkokken Jonas Helgesson fikk vi gode intrukser om hvordan vi skulle skjære opp kjøttet på riktig måte. Kveldens høydepunkt var utvilsomt middagen, som er noe av det beste jeg har smakt på lenge. Selskapet var det heller ingenting å utsette på. Nok en gang var jeg så heldig å få ta del i et minnerikt event sammen med min gode venninne June. Vi var forøvrig de eneste bloggerne fra Norge. Det er litt stas da!

I neste innlegg tenkte jeg å vise dere bilder fra gårsdagens vandring på Møns Klint. Jeg kommer fortsatt ikke over hvor fint det var der! Vegetasjonen der er helt annerledes enn det vi er vant til hjemme i Norge. På mange måter minnet det meg litt om Sør-Afrika, slik jeg har sett det på tv vel å merke. Hehe. Stay tuned! :-)

God kveld! I går var det Paradise Hotel reunion med deltakere fra alle seks sesongene. Dere kan jo tenke dere selv hvordan stemningen var når så mange festlglade folk møttes under et og samme tak. Jeg vil selvfølgelig poengtere at det var veldig hyggelig å treffe igjen de som var inne på hotellet samtidig som meg. Spennende å høre hva alle sammen gjør den dag i dag. Mens noen fortsatt lever et liv i sus og dus har andre lagt "glamourlivet" på hylla og satt seg på skolebenken (som meg). Baktanken med gårsdagens reunion var å finne nye deltakere til den syvende sesongen av PH. Vi som har vært med tidligere kunne nemlig ta med oss tre venner på festen og disse ble enten de ville eller ei observert av castingcrewet. Da gjenstår det bare å se om det dukker opp noen kjente fjes på tv-skjermen etter hvert.

Jeg vurderte å ta med meg kamera i går, men jeg var smart nok til å la være. Her har dere et par snapshots:

Finn Willy! Haha. (Bilde lånt av Kristin).

God dag sprekinger! Jeg våknet i morges med et par støle bein og rennende nese, men det er vel kanskje ikke så uvanlig etter å ha vært på toppen av Nordens høyeste fjell? Ja, for i går var jeg som dere sikkert vet på Galdhøpiggen i forbindelse med lanseringen av Atkins sin nye kjekssjokolade. Vi skulle i utgangspunktet gå opp fra Juvasshytta, men siden veien opp dit var stengt måtte vi gå for alternativ nr 2, nemlig Spiterstulen (1100 m.o.h.). Forskjellen på disse to startpunktene er at sistnevnte er en mye mer krevende og lengre rute. Vi hadde heldigvis med oss to lokaleguider, i tilfellet vi skulle rote oss bort.

Bildedryss fra turen:

Her er gjengen samlet før avmarsj, nede ved Spiterstulen.

Før jeg rakk å blunke var jeg omfavnet av hylende fans som ville ha autografen min. Det viste seg nemlig at Spiterstulen også er en leirskole skjønner dere. Jeg ble sykt overveldet og kan ikke si annet enn at jeg synes det var moro, spesielt med forholdene tatt i betraktning.

Etter noen minutter med fame var det bare å manne seg opp til en bratt og spennende fjelltur.

Fine høstfarger!

Til tross for tett skydekke var det glimt av sol innimellom, og på et tidspunkt følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å kle av- og på meg.

Turen var jo arrangert i regi av Atkins sin nye kjekssjokoloade "Atkins Endulge Chocolate Break". I motsetning til for eksempel en kvikk lunsj er denne mulig å nyte uten å gå på kompromiss med sukkerinntaket. Nyheten fra Atkins innholder kun 1,5 gram sukker, altså 75% mindre sukker enn i vanlig kjekssjokolade. Det beste av alt er at den smaker godt! Jeg kommer heretter til å kjøpe Atkins fremfor alle andre sjokolader når jeg skal på tur eller unne meg noe søtt. Sjokoladen fås kjøpt i de fleste dagligvarebutikker og helsekostbutikker.

@funkygine på instagram. Sprekere dame skal du lete lenge etter!

Det må det være lov å feire med en liten sjokoladebit 2469 m.o.h. vel? Vi brukte ca. 4,5 timer opp til toppen fra Spiterstulen og 3 timer ned igjen. Det skal også sies at vi tok endel pauser på veien for å spise og ta bilder osv. Som dere ser på bildene fra toppen var det ikke mye solskinn, men det satt ingen demper på humøret. Vi var alle strålende fornøyd med egeninnsatsen og da spiller ikke været så innmari stor rolle.

Herlige June og meg på toppen av Galdhøpiggen!

Jeg kunne ikke bedt om et bedre reisefølge. På forhånd kjente jeg bare June, men i løpet av denne turen ble jeg kjent med mange flotte mennesker. Takk til Atkins og Midsona for en fantastisk opplevelse som jeg kommer til å huske resten av livet. Jeg anbefaler alle sammen som ikke har vært på Galdhøpiggen om å ta turen. Du trenger ikke å være topptrent for å nå toppen, det handler bare om viljestyrke. Dessuten må dere være enige i at det er litt tøft å kunne skryte over å ha vært på nordens høyeste fjell?!

Noen av dere som har vært på Galdhøpiggen forresten?

Hei igjen! I skrivende stund (hvis alt går etter planen) er vi mest sannsynlig på vei ned fra Galdhøpiggen. For å gjøre ventetiden til neste oppdatering litt kortere har jeg forhåndsskrevet dette innlegget slik at dere har litt å kose dere med. Hehe. Bilturen fra Oslo til Lom tok litt i underkant av 5 timer. Da vi ankom Fossheim Turisthotel i går kveld var det bare å løpe opp på rommet, slenge fra seg tursekken og sette seg til bords. I godt selskap og hyggelige omgivelser var jeg så heldig å bli servert vin og 3-rettersmiddag. Etter en travel dag og fem timer på buss smakte maten helt nydelig. Her snakker vi ren luksus til kontrast fra min hverdag som student.

Vi fikk alle sammen hver vår goodiebag fra Midsona, bestående av blant annet energibarer fra Atkins. Jeg vet i hvert fall at disse kommer til å få medfart i den hektiske hverdagen min. Anbefaler dere til å smake nyheten Endulge Chocolate Break. Den smaker som kvikk lunsj, men innholder langt færre karbohydrater. En soleklar favoritt i Atkins familien i følge min mening.

Med eget hotellrom og en hel dobbelseng for meg selv sov jeg som en sten.

Her ser dere den deilige maten jeg snakket om. Til forrett fikk vi servert kremet skoronnerotsuppe (smakte som blomkålsuppe). Hovedretten bestod av Rosastekt ytrefilet av lam, nydelig saus og friske grønnsaker. Kjøttet var forøvrig alle tiders! Til dessert fikk vi servert lokale oster. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er noe fan av denne typen ost, men det vi fikk servert i går smakte faktisk ikke så aller verst.

Her ser dere den spreke gjengen jeg reiser sammen med.

Neste gang vi skrives har jeg forhåpentligvis bilder fra toppen av Galdhøpiggen å dele med dere. Ha en fin onsdag alle sammen!

PS! Dere må huske å stemme på Jesper Jenset i kveldens episode av Idol på tv2 klokken 20:00.. Han er det siste håpet fra Molde som kan sikre seg en plass i finalerunden.

God fredag I går var jeg som tidligere nevnt på førpremieren av The Maze Runner - i dødens labyrint. Dette var et lukket event kun for utvalgte bloggere og jeg er veldig takknmelig for at jeg var en av de utvalgte. Som dere kanskje husker hadde jeg en konkurranse i forkant av førpremieren, hvor vinneren fikk muligheten til å bli med på eventet sammen med meg. Hun som vant konkurransen måtte dessverre jobbe i siste liten og kunne derfor ikke komme. Det var selvfølgelig leit, men jeg fikk jo møte noen av leserne til de andre bloggerne og det var jo veldig koselig. Gårsdagens sammenkomst fant sted i lokalene til 20th Century FOX. Der fikk vi servert tapas, popcorn og godteri. Som den eneste guttebloggeren hadde jeg det som plommen i egget sammen med alle de vakre jentene.

Etter at vi hadde spist var det endelig duket for kveldens høydepunkt, nemlig førpremiere av The Maze Runner. Som dere kanskje skjønner har jeg ikke lov til å avsløre så alt for mye, men jeg kan med hånden på hjertet anbefale dere å se den på kino. Hvis du er fan av Hunger Games og Divergent så kan jeg garantere at du kommer til å elske The Maze Runner. Filmen er både actionfylt og trist, noe som i følge min mening er en meget bra kombinasjon. Det var flere ganger jeg holdt på å rive av meg håret av spenning og på slutten var det bare så vidt jeg klarte å holde igjen tårene. Ryktene sier at det kommer en oppfølger, så det er bare å glede seg. For å si det sånn, jeg klarer knapt å vente til toeren, og da kan dere tenke dere selv hvilket godt inntrykk filmen gjorde på meg.

Deilig tapas med alt fra spekeskinke, laks og aioli.

Donna, June og to hyggelige jenter jeg ikke husker hva heter. (Beklager, men jeg suger virkelig når det kommer til å huske nye navn).

#mazerunnerNO

Julia og meg sammen med søte Julie og Fanny.

Her sitter altså kremen av kremen, klare for førpremiere!

Mens Julia og June veltet seg i luksus på Saga Hotel i går kveld endte jeg opp på byen. Sammen med en annen gjeng fra Molde tilbrakte jeg kvelden på John´s. Det er i utgangspunktet et 18-års sted, men de hadde egen 20-års avdeling også. Jeg for min del trivdes mye bedre på dansegulet sammen med den yngre generasjonen. I skrivende stund ligger jeg henslengt i sofaen sammen med Julia. Siden vi skal slå ut håret i morgen blir det en rolig fredagskveld med god mat og film.

Håper alle sammen får en god helg , vi skrives i løpet av kvelden regner jeg med!

Hei! I går kveld fikk jeg storfint besøk av Julia som skal være i Oslo frem til søndag. Som alltid veldig koselig å se henne igjen! Tiden vi har sammen blir enda mer verdifull nå som vi ikke ser hverandre så ofte. Vi startet dagen med et hyggelig tannpusstreff i regi av Oral-B på Artesia Spa i morges. Der fikk vi servert deilig frokost mens vi fikk en presentasjon av Oral-B sin nye el-tannbørste med bluetooth teknologi. Med denne nye tannbørsten har det nå kommet en app med personlige innstillinger som gir individuell guiding til god tann- og munnhelse. Etter foredraget var vi alle så heldige at vi fikk med oss hver vår el-tannbørste hjem. Med den nye tilhørende appen tror jeg det blir gøy å pusse tenne heretter. Faller tannbørsten i smak kan dere vente en produktanmeldelse på bloggen i løpet av den neste måneden.

Oral-B Pro 6000 heter den nyeste modellen, hvis dere var i tvil.

De som holdt foredraget jobber til daglig som tannpleiere og de anbefalte oss å bruke Oral-B sin egen tannkrem, Pro-Expert for best effekt.

I ettermiddag er det duket for MEET&GREET og førpremiere av filmen The Maze Runner. Vinneren av konkurransen er kåret og kontaktet. Det var en søt jente fra Lillestrøm som vant og jeg gleder meg til å møte henne senere i dag. For anledningen har Julia, June og jeg booket oss inn på hotell til i morgen. Høydepunktet med hotellovernattinger er i følge min mening frokosten, så det gjelder å stille inn alarmen på forhånd. Nyt denne nydelige torsdagen dere, det har i hvert fall jeg planer om å gjøre!

// Sponset produkt.

Morn! I går var jeg som tidligere nevnt på presselunsj i forbindelse med Fashion Saturday. Det er et årlig event arrangert i samarbeid med EB Productions, designere, brands, butikker og kjøpesentere her i Oslo. Bare det siste året har byen vokst til å bli et senter for mote og inspirasjon. Lørdag 6. september går store aktører som Hegdehaugsveien, Bogstadveien, Paleet, Eger Karl Johan, Steen & Strøm Magasin, GlassMagasinet, Arkaden Shopping, Byporten og Oslo S sammen for å skape en unik opplevelse som vi neppe har sett maken til. I løpet av gårsdagens sammenkomst fikk vi som var invitert på Lille Asia en liten smakebit på hva som kommer til å skje neste helg. Det ble også servert deilig fingermat som sushi, maki og vårruller. Omringet av vakre mennesker og god mat koste jeg meg fra ende til annen.

Før gårsdagens event hadde jeg aldri hørt om Fashion Saturday, men nå som jeg vet hva det går ut på kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg til helgen. De forskjellige kjøpesenterene kommer til å arrangere alt fra moteshow, photoshoot og diverse kampanjer. Jeg anbefaler derfor alle moteinteresserte som bor i Oslo til å sette av førstkommende lørdag 6. september til Fashion Saturday. Vi sees!

Her sitter vi samlet som en perle på en snor. Hao Vu, June og meg.

Det er ikke ofte jeg drikker champange til lunsj på en mandag, for å si det sånn.

Hyggelig å se igjen disse jentene også! Chioma (i midten), søsteren hennes og Stina.

Se på all den deilige maten da dere! Lille Asia i Hegdehaugsveien kan sakene sine, det er det i hvert fall ingen som helst tvil om.

Den av oss som knipset det mest stemningsfulle bildet fra presselunsjen er med i trekningen om å vinne det fine kamera dere ser på bildet ovenfor. Det er Olympus som står for konkurransen og modellen jeg holder i hånda heter Olympus Pen E-P5. Jeg fikk muligheten til å teste det og jeg falt pladask! Størrelsen er perfekt, det tar fantastiske bilder og selve kamera, som dere ser, har en skikkelig retro look. LOVE IT! ♥ Please be mine!

Tre av modellene som representerte noen av kjøpesentrene. De var kjempe dyktige alle sammen og jeg elsket måten de formidlet budskapet gjennom klærne de hadde på seg. Keep up the good work beautiful people!

Hashtagger i samarbeid med Fashion Saturday:

#fashionsaturdayoslo #OlympusPEN # LilleAsia @paleet @steenogstrommagasin @egerkarljohan @arkadenshopping @glasmagasinet_stortorvet @byporten @bumbleandhumblenorway @olympusnorge

Jeg går konstant rundt med dårlig samvittighet og en følelse av at jeg henger etter med skolearbeidet, så i dag er jeg nødt til å sitte igjen etter forelesning og jobbe med en gruppeoppgave som skal være ferdig til fredag. Godt med alt som er gjort synes nå jeg! Ha en fin tirsdag kjære lesere, vi blogges. :-)

Hei og velkommen! Mitt navn er Glenn Henriksen. Jeg er en 23 år gammel gladgutt fra Molde, bosatt i Oslo. Til daglig studerer jeg PR og Markedskommunikasjon på Handelshøyskolen BI. Jeg har blogget om min hverdag siden 2009, da med fokus på mote, trening og reise. Ta gjerne en titt i arkivet når du først er innom. På gjensyn!

Instagram

Annonser

Image and video hosting by TinyPic