Hallo i luken! Tenk at vi har kommet så langt som til 9. desember allerede. Før vi vet ordet av det ringes julen inn. I dag er det faktisk akkurat en uke til jeg reiser hjem på juleferie. Gleder meg helt vilt til å feire jul med familie og venner, for ikke å snakke om nyttårsaften. Fortsatt usikkert hvor jeg skal feire nyttår enda, men mest sannsynlig blir det hos mamma i Trondheim. Nedenfor har jeg samlet sammen noen bilder fra da jeg var i Wien sammen med Olympus. For å være helt ærlig ble jeg ikke særlig imponert over byen, men uansett veldig moro å ha vært der. Det skal sies at vi ikke var så heldig med været og det har jo mye å si i forhold til førsteinntrykket.

Alle bildene er tatt med Olympus PEN E-PL7, hvis dere lurte.

Nå skal jeg på informasjonsmøte med United Bloggers, etterfulgt av håndballtrening. Ha det fint så lenge!

Hei, hei! Gårsdagen var et maraton uten like. Etter frokosten tok Espen og jeg en taxi inn til byen for å ta en nærmere titt på Wien. Det ble riktignok ikke tid til shopping, men til gjengjeld fikk jeg tatt veldig mange fine bilder som jeg gleder meg til å dele med dere på bloggen. Kl 13:30 samlet alle de 60 bloggerne seg på hotellet, hvor Olympus hadde stelt i stand en workshop for oss. Oppgavene gikk ut på å ta forskjellige bilder med jul som tema. Vi ble kjørt til julemarkedet som ligger midt i sentrum av Wien. Jeg har aldri vært med på noe lignende før og synes dette var kjempe moro. Senere på kvelden samlet vi oss til fest og moro på et av Olympus sine lokaler her i byen. Der ble også vinneren av fotokonkurransen kåret.

Jeg husker ikke hva vinneren het, men hun hadde i hvert fall gjort en fenomenal innsats.

Skjorten jeg har på meg er fra NN07, hvis noen av der lurte.

Var ikke dett et kult bilde av Espen? Utrolig å tenke på at det er tatt med et kompaktkamera.

I løpet av gårsdagen ble jeg kjent med de to svenske bloggerne, Sendi Skopljak og Rebecca Fredriksson. To hyggelige jenter som blogger om mote, trening og livsstil.

Mitt opphold her i Wien begynner å nærme seg slutten. Gleder meg til å komme hjem og se gjennom alle bildene som jeg har tatt på denne turen, ja for det er ikke få. Jeg tror aldri jeg har tatt så mange bilder på så kort tid før. Olympus PEN har uten tvil blitt min nye følgesvenn. Det er lite, ser bra ut og tar vanvittige bilder. Got to love it! Ha en fin dag da dere, vi skrives når jeg er tilbake i Oslo.

Utrolig hva en god natts søvn kan gjøre altså. I dag føler jeg meg som et nytt menneske og full av energi. Workshoppen med Olympus starter ikke før 13:30, noe som betyr at vi har hele formiddagen til rådighet. Først ut på agendaen er selvfølgelig høydepunktet når man bor på hotell, nemlig frokosten. Etter at vi har spist skal Espen og jeg ut på en aldri så liten byvandring. Været på sin side er dessverre ikke noe å skyrte av. Yr i luften, grått og tåkete er ikke akkurat det optimale foto-været, men vi får prøve å gjøre det beste ut av det.

Elsker at man kan fjernstyre selvutløseren på Olympus PEN sitt kompaktkamera fra mobilen.

Ønsker dere en fin onsdag. :-)

God kveld dere! Jeg startet dagen med indoor running på Elixia Colosseum. På lik linje som en vanlig spinningtime løper vi på hver vår mølle med god musikk og egen instruktør som motiverer deg til å yte maks. Personlig synes jeg det fort kan bli kjedelig å løpe alene, så dette passer meg perfekt. De siste dagene har jeg vært flink å trene hver dag, noe som jeg merker gevinsten av både fysisk og psykisk. Ellers i dag har jeg vært en tur innom Hendrix, hvor jeg stusset "sparesveisen" og jeg har spist lunsj med en kompis på Bølgen og Moi.

Resten av kvelden er satt av til pakking. I morgen reiser jeg nemlig til Østerrikets hovedstad, Wien. Sammen med 50 andre bloggere fra hele verden skal jeg være der i to dager på workshop i regi av Olympus. Hotellet jeg skal bo på heter Melia og skal visstnok være et femsternes hotell. Jeg har aldri vært i Wien før, så jeg gleder meg til å se hva byen har å tilby.

Noen av dere som har vært i Wien før? Hvis ja, kom gjerne med tips til hva jeg burde oppleve.

Som dere kanskje vet har jeg jobbet som flyvert i SAS, og på mange måter må jeg si at jeg savner det. En ting er å reise på fritiden, men det er noe helt annet å faktisk jobbe ombord på flyet. I løpet av en arbeidsdag kunne jeg møte så mange forskjellige mennesker fra hele verden. Dere tenker kanskje at livet som flyvert er ganske hektisk siden det innebærer så mye reising og det er vel heller ikke til å stikke under en stol. Er du glad i å reise sånn som meg, da tenker man ikke over den slags. Jeg savner jobben som flyvert av mange grunner og en av dem er er det fantastiske arbeidsmiljøet i SAS, noe jeg regner med de fleste av dere har fått erfare som passasjer?

Vi flyr av forskjellige grunner, men vi har alle en ting til felles: For mange av oss er flyet så mye mer enn en transportetappe. Det er en del av hele reiseopplevelsen, uansett hvor vi er på vei. Om vi pendler til jobben flere ganger i uken eller jobber ombord. Om vi søker vårt livs eventyr eller fred og ro, eller om vi lengter bort eller hjem. Kjenner du deg igjen? Da vet du hvordan det er å reise.

// Sponset innlegg.

København er en fantastisk by! Bare så synd at vi ikke fikk mer enn 6 timer til rådighet. På tross av dette følte jeg vi utnyttet tiden godt. Før vi satte i gang med shoppingrunden måtte vi unne oss en etterlengtet frokost på Mc Donalds. På en dag som dette kunne jeg nemlig ikke forestilt meg noe mer fristende enn nuggets til frokost. Det sier vel kanskje litt om formen på gruppa? Hehe.

Etter at vi hadde fått i oss litt mat var det endelig klart for å sjekke ut butikkene. Foruten om å kjøpe meg ny parfyme på Abercrombie & Fitch hadde jeg ikke planlagt noe som helst. Vi tok i grunn hele byvandringen på sparket, i vårt eget tempo vel å merke. Høydepunktet for min del var uten tvil Illum Departent Store. For de av dere som ikke har vært der kan man sammenligne det med Steen & Strøm. Omringet av mine favorittmerker, deriblant Filippa K, Tiger Of Sweden og Acne, var det vanskelig å holde visakortet kaldt.

Her står Thea med avstøpningen til verdens høyeste mann. Det er helt sykt å tenke på at et menneske kan bli så høy og stor!

Alltid like spennende å ta turen innom Urban Outfitters. Der kjøpte jeg den grønne bomberjakken dere ser på bildet over. Jeg satser på å vise den frem i et antrekksbildet før det blir for kaldt.

Vi måtte selvfølgelig ta turen innom Disneybutikken å hilse på alle barndomsheltene våre.

En av de som koste seg mest inne på Disney var Tina.

I håp om å ha nok parfyme ut året kjøpte jeg den største flasken denne gangen. Med på kjøpet ble også en ny t-skjorte og tre nye boksere.

Alt i alt hadde jeg en fantastisk tur sammen med PR-linjen til København. Det ble kanskje litt for mye alkohol og litt for lite søvn, men det er vel sånn man må regne med på slike turer. Dagen i dag har bare gått med til avslapping. Jeg har vekslet mellom sofaen og senga, noe som har vært ufattelig deilig. I morgen er jeg klar for å gripe fatt på hverdagen igjen. Det er riktignok bare to av de igjen før helgen intreffer, men det betyr bare at jeg må være ekstra produktiv. Jeg håper alt står bra til med dere! Vi skrives i morgen.

Morn! Jeg var oppe før klokken ti og det på en søndag. Ikke ofte det skjer, for å si det sånn. Jeg er som dere skikkert skjønner ingen morgenfugl og så sant det lar seg gjøre liker jeg å sove lenge. Årsaken til at jeg måtte sette på alarm til i dag morges var ikke fordi jeg skulle på gudstjenste, men fordi jeg måtte opp å pakke. Som jeg nevnte til dere i går skal jeg i dag ut å reise. Det var dessverre ingen av dere som tippet riktig, så da får vi spare middagen til en annen gang. Klokken 15:00 er det avgang fra Oslo retning København. Denne gangen er det ikke klatring og friluft som står på agendagen, heller tvert i mot.

Jeg skal nemlig ta danskebåten til København sammen med hele PR-linja på BI. Vi blir en veldig stor gjeng og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg. Sist jeg tok danskebåten var jeg kanskje 8--9 år, så det blir interessant å se hvordan det går for seg denne gangen. Dette høres kanskje litt ut som en typisk tur for pensjonister, men når vi fra PR-linja overtar skuta blir det nok hæla i taket og tenna i tapeten. Hehe. Kamera og Macen blir selvfølgelig med på tur, så da får vi krysse fingrene for at de har internett ombord.

Stemningsbilde fra fadderullan.

PS! Senere i dag kommer jeg til å kjøre en sykt kul konkurranse som dere IKKE kan gå glipp av. Hold dere oppdatert. Vi blogges.

Hei, hei! Ut ifra kommentarfeltet å bedømme forstår jeg det er mange som er fortvilet over den dårlige bloggingen min. Siden jeg dro til Kos i begynnelsen av juli har jeg rett og slett vært i feriemodus og slått meg til ro med tanken om at jeg ikke har en blogg. Nå som det begynner å nærme seg skolestart er det vel på tide å komme tilbake til hverdagen. Oppholdet mitt i Kos ble som kanskje noen av dere har skjønt litt lenger enn planlagt. I utgangspunktet skulle jeg bare være der en uke, men endte opp med å være der til sammen tre uker. Jeg ble kjent med mange nye mennesker og jeg vil også påstå at jeg hadde den beste ferien i mitt liv. Den siste uken fikk jeg spørsmål om å jobbe på Strand Cafeet som partyboy og kunne selvsagt ikke si nei til det. Da hadde jeg som oppgave å gå rundt på stranden og sørge for at alle hadde det bra. Super chill stilling, for å si det mildt. Det var også mye på grunn av den "jobben" at jeg ble kjent med så mange flotte mennesker. Hadde det vært opp til meg ville jeg fortsatt vært på Kos, men heldigvis slo fornuften inn og jeg bestemte meg for å avslutte leken mens den var på topp. Etter tre uker med festing og full rulle var det i grunn deilig å komme hjem til Oslo. Det var jo heller ikke et minus å komme hjem til strålende sol og stekende tempereaturer. Overgangen fra Kos til Norge har altså ikke vært så ille som jeg hadde sett for meg. Det er under to uker til skolestart og jeg har bestemt meg for å tilbringe siste del av ferien hjemme i Molde. Da jeg ikke har sett familien for hele sommeren kjenner jeg at savnet begynner å ta overhånd. Ellers vil jeg meddele at alt står bra til med meg og at jeg satser på å være tilbake med bloggingen sakte, men sikkert.

Nedenfor har jeg samlet et knippe bilder fra en av de beste kveldene jeg hadde i Kos. Her fra "Beach-Taco-House party på Strand Cafeet:

Jeg lengter allerede tilbake til Kos og har bestemt meg for å reise dit igjen ved første anledning. Det er rart å tenke på hvor knyttet man blir til plassen og ikke minst alle menneskene man blir kjent med. De tre ukene jeg har tilbrakt på Kos kan på mange måter sammenlignes med det å være med i Paradise Hotel. Alle blir som en stor familie som lever inni en liten boble. Den natten jeg tok farvel med kjente og kjære var uten tvil noe av det verste jeg har opplevd på lenge. Det gjorde vondt helt inni hjerterota liksom, og da kan dere tenke dere selv hvordan det var. Kos og Strand Cafeet anbefales på det sterkeste fra min side hvert fall. Så lenge du er utadvendt, festglad og liker sol er dette plassen å skape minner for livet.

PS! Vinnerne av "Sex Tape" konkurransen ble Irmelin og Haakon. Gratulerer! Dere vil bli kontaktet på mail. :-)

God kveld fra sengekanten i Kos! Akkurat nå er jeg er en snartur innom rommet for å gjøre meg klar til kveldens festligheter, og tenkte derfor det var på sin plass med en aldri så liten oppdatering. Med tanke på at jeg landet klokken fire i natt er det faktisk et under at jeg er såpass oppegånde som jeg er. Det ble som dere sikkert skjønner lite søvn i natt, men det hindret ikke meg i å stå opp tidlig. Før fuglene kvitret var jeg på stranda sammen med Camilla og Therese, hvor vi spiste en deilig frokost. Klokken 12 braket det løs med strandfylla aka Paradise Hotel. Ja, for jeg får faktisk følelsen av at jeg er i Mexico. Her er det ingen regler på hva som er lov og man gjør akkurat det man føler for til enhver tid. Got to love it! På kort tid har jeg blitt kjent med mange hyggelige mennesker, deriblant flere søte blogglesere. Dette er uten tvil starten på det som kommer til å bli en uforglemmelig uke.

God stemning og topp service finner du på STRAND bar. Anbefaler dere å ta turen dit hvis dere noen gang har planer om å besøke KOS.

Håper alt står bra til med dere der hjemme og at dere får en god helg. Vi hörs!

Hola amigos! Nå er det kun få timer til jeg må være på Gardemoen. Flyet går riktignok ikke før midnatt, men liker å være tidlig ute. Siden jeg stod opp usedvanlig tidlig i dag satser jeg på å sove hele flyturen til KOS. Jeg har på forhånd reservert vindussete, så med musikk på øret og en deilig pute burde jeg sovne relativt fort. Tenk, i morgen ligger jeg på stranda med en paraplydrink i hånda og nyter livet! Jentene er allerede på plass der nede og de kunne melde om strålende vær og høy partyfaktor. Jeg har med andre ord all grunn til å glede meg!

I dag har jeg fartet rundt på Storo Storsenter. Jeg var blant annet innom frisøren og klippet meg. Det siste jeg ønsker å dvele med når jeg er på ferie er sveisen, så her er det kort hår som gjelder.

På vei hjem gikk jeg tilfeldigvis forbi Carlings og da kunne jeg ikke la være å kjøpe disse overdelene dere ser på bildet over. Jeg har nemlig en liten magefølelse på at det er singlet med skript og diverse print som gjelder i KOS. Eller tar jeg helt feil?

Kofferten er pakket og jeg begynner å bli så godt som klar for avreise. Det blir nok dårlig med trening den kommende uken, så før jeg drar tenkte jeg å ta en liten økt på Elixia. Med det sier jeg ha det bra og på gjensyn. Det skulle visstnok være gratis internett der vi bor, så da blogges vi fra Hellas! Ønsk meg god tur da dere. :-)

PS! Den nyeste treningsmusikken min på spotify finner dere HER.

Nedenfor har jeg samlet noen bilder fra verdens største kjøpesenter, nemlig Dubai Mall. Dette er det sykeste kjøpesenteret jeg har vært på noensinne! Med blant annet innendørs skøytebane, skjelett fra en dinosaur og det største akvariumet du kan tenke deg er det umulig å ikke bli fascinert. I motsetning til de kjøpesenterene vi er vant med her hjemme må du bruke flere dager på å komme deg gjennom dette shoppingparadiset. Hvis jeg ikke husker helt feil var vi på Dubai Mall hele tre kvelder! Den eneste butikken jeg savnet der inne var Mulberry. Den har på grunn av eierskifte vært stengt i mange måneder (til min store skuffelse vel å merke). Selv om jeg ikke fikk kjøpt meg en ny veske fra favorittmerke mitt gikk jeg ikke tomhendt ut fra Dubai Mall. Heller tvert i mot.

Se på dette akvariumet da! Her inne svømte alt fra store haier til fisker på størrelse med lille nemo.

Hvis du noen gang har planer om å besøke Dubai Mall MÅ du ta deg en timeout på Ihop Restaurant. Her får du nemlig kjøpt amerikanske pannekaker med innhold og tilbehør av alt du kan tenke deg. Bananpannekakene med jordbær og krem smakte helt fantastisk. Bare se på bildet under da vel! Du fikk litt vann i munnen nå, sant?

Skjorte og chinos fra Zara Man.

Det som overrasket meg var at de hadde en hel etasje med moteklær for barn. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe så dyre klær til små barn. De vet jo ikke forskjellen på en kjole fra H&M og Dolce & Gabbana liksom..

Tro det eller ei så bli man faktisk sulten av å tråkke rundt på et kjøpesenter. Flere av restaurantene har derfor uteplasser slik at man kan få med seg det berømte vannshowet kalt "Burj Dubai-Fountain Water Show". Dette er obligatorisk å få med seg hvis man er i Dubai. Det er magisk både å se og høre på. Vakker klassisk musikk følger fontenens bevegelser og lyser opp hele området. Søk opp "water show Dubai" på youtube, så skjønner dere hva jeg snakker om.

Jeg er ikke så fan av å stå på skøyter, men gjengen på bildet ovenfor så ut til å trives på isen. Akkurat da vi gikk forbi spilte de Madcon med låten "Beggin". Det var litt moro da!

Det var vanskelig å holde tunga rett i munnen inne på Nike Store. Ja, for der inne var det mye fint! Jeg kunne helt sikkert fylt opp en hel koffert med bare treningstøy, om ikke to.

Cold Stone Creamery er også et sted jeg vil anbefale deg å gå innom. Der får du kjøpt iskrem og milkshake Yummy, yummy! :-)

Fornøyd her ja! :-)

Er det noen av dere som har vært på Dubai Mall forresten?

Hei og god dag! Da er jeg tilbake i Norge. Vi tok nattflyet fra Dubai via Zurich klokken 23:30 (norsk tid) i natt, og vi landet på Gardemoen rundt kl 09:00 i morges. Flyturen var minst like fantastisk hjem! En timestid før landing i Zurich ble jeg vekket av en søt flyvertinne som serverte meg full frokost bestående av alt fra omelett, smoothie og crossiant. Fra Sveits og hjem sov jeg som en sten. Det positive med å dra på natta er jo det at man får en ekstra dag, pluss at man får muligheten til å sove på flyet. På business class er det jo mulig å slå ut sete til en seng, så dere kan jo tenke dere til hvor behagelig det var. Før jeg sovnet så jeg filmen "The wolf in wall street" for første gang. Sykt bra film som jeg anbefaler på det sterkeste til de av dere som ikke har sett den. Når det er sagt har jeg hatt en helt utrolig bra ferie i Dubai. Bare synd vi ikke rakk å oppleve alt som vi hadde planlagt. MEN jeg har heldigvis endel bilder fra turen som jeg gleder meg til ål vise dere, so stay tuned.

Nå skal jeg ut å møte June! Vi har vel ikke sett hverandre på det jeg kan huske, så det blir koselig. Ha en fin dag da dere! :-)

God kveld og gratulerer med dagen! Nå har vi akkurat kommet hjem fra Nobu, hvor vi ble servert den beste sushien jeg noensinne har smakt. Anbefaler dere på det sterkeste å stikke innom der hvis dere skal til Dubai. Tok litt bilder av maten som jeg tenkte å vise dere i et oppsummeringsinnlegg senere. Ettersom vi var ute på livet i går har vi i dag bare ligget på stranda og slappet av. Unnet oss en egen bungalow med tilhørende solsenger på selveste nasjonaldagen. Max deilig å kunne ta seg en cowboystrekk i skyggen innimellom. En annerledes, men helt fantastisk 17. mai feiring på meg i år.

Hva er vel bedre enn å starte dagen med en club sandwich dagen derpå?

Shortsen jeg har på meg er fra Zara, hvis dere lurte.

Restaurant Nobu ligger forresten i det store "aladdinhotellet" som dere ser bak meg på bildet ovenfor.

I morgen skal vi blant annet ta turen til Mall Of Emirates (som også er et bra shoppingsenter her i Dubai) og vi skal spise middag på Hakkasan. Mye å se frem til med andre ord, så her gjelder det å komme seg i seng. Natta!

Har dere hatt en fin 17. Mai?

Hei! Første dag i Dubai er nå over og jeg vil tørre å påstå at jeg har hatt en god start på ferien. Før frokost løp jeg 30 minutter mølla. Treningssenteret som ligger rett ved hotellet er forøvrig veldig bra. Med nye fine apparater, aircondition og super hyggelig betjening er det ingen unnskyldning for å trene hvert fall. I morgen tenkte jeg å kjøre bryst og triceps, da etter frokost slik at jeg har energi til å gi jernet. Så snart frokosten var inntatt bar det avgårde til nærmeste elektronikk forretning for å kjøpe minnekort til kamera. Deretter var det bare å finne seg en ledig solseng og nyte det deilige været. Temperaturen i vannet er helt fantasitsk. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at det er over 30 grader! Varmt er det uansett både på land og i vann. Hvis det ikke hadde ikke vært for den svale vinden her nede ville det vært umulig å holde ut i solsteken.

Her er noen snapshots fra stranda:

Båtene til araberne er på størrelse med fergene vi har hjemme i Norge. Sick!

Heller ikke barna til sheikene her i Dubai rekker å kjede seg virker det som. Hehe.

Cæsar salat er uten tvil en av mine favoritt salater.

Vi bor ikke så langt unna det mye omtalte hotellet Burj Al Arab, som også kan minne om Rica Seilet hjemme i Molde.

I kveld var vi på Dubai Mall. Fy fader for et senter! Vanvittig moro å se så mange fine butikker samlet på et og samme sted. For ikke å snakke om alle fasilitetene som f.eks et digert akvarie med dykkere, haier og andre fisker. Jeg skjønner ikke hvordan de har fått til å bygge alt som de har her i Dubai jeg altså.. Bilder fra senteret og vannshowet utenfor tenkte jeg å dele med dere i et eget innlegg. Høres ikke det bra ut? I mellomtiden ønsker jeg dere en god natt.

God kveld kjære lesere! Det er kun kort tid siden jeg ankom Le Meridien Minaseyahi Beach Hotel i Dubai. Her skal jeg nyte en etterlengtet ferie! Tenk, jeg har ikke hatt ferie siden jeg var med på Paradise Hotel i Mexico i fjor. Som dere sikkert skjønner er det med god grunn at jeg har valgt å reise på solferie til De forente arabiske emirater. Jeg har aldri vært her før, så jeg gleder meg til å oppleve verdens høyeste skyskraper, verdens største kunstige slalombakke og en av verdens største fornøyelsesparker. Når det gjelder flyturen hit så kan jeg oppsummere den med et ord: HIMMELSK! En av fordelene med å jobbe som flyvert er at jeg har muligheten til å reise bra til en billig penge! Ja, for å sitte (ligge) på "business class" med Swiss International er så absolutt å anbefale. Her snakker vi komfort fra det øyeblikket du kommer inn på flyet til du er ute. Det hadde selvfølgelig vært mulighet for å reise på "first class" også, men på en sekstimers flytur fra Zurich til Dubai er business mer en bra nok!

Nedenfor ser dere en liten smakebit på hva vi fikk servert ombord:

Jeg klarte selvfølgelig å glemme minnekortet til kamera hjemme, men jeg kjøper nytt i morgen slik at jeg kan ta fine bilder og dele med dere på bloggen. Hvis dere har tips til bra shopping eller steder jeg bør besøke her i Dubai, legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet. I håp om å rekke en treningsøkt før frokost bør jeg komme meg i seng. Håper alt står bra til med dere hjemme i Norge. Vi blogges!:-)

Riktig god tirsdagskveld! Utrolig nok er det mange av dere som klikker seg innom bloggen min, selv når jeg ikke oppdaterer - det står det respekt av. Jeg merker det klør i fingrene etter å komme i gang med bloggingen for fullt, så dere trenger ikke å vente så alt for lenge før jeg er tilbake. I skrivende stund er jeg i solfylte Marbella. Etter en hektisk arbeidsperiode syntes jeg det var på sin plass med en aldri så liten mini-ferie. For meg som er så vant med å fly koster det meg lite energi (og penger forsåvidt) å fly en tur til Spania. De neste tre dagene skal jeg bare trene, spise god mat og sole meg. Med temperaturer opp mot 28 grader i skyggen kan man ikke gjøre annet enn å smile. Eller hva sier dere?

Årets første grillmåltid. Maiskolber med litt smør og salt er jo uten tvil favoritten. Yummy!

Håper alt står bra til med dere! :-)

God kveld dere! Jeg landet på Molde Lufthavn klokken 16.45. Så snart jeg hadde kommet på hotellrommet var det bare å henge av seg uniformen og få på seg andre klær. Pappa og jeg var nemlig invitert til middag hos et vennepar av han. Der fikk jeg smake røkt pinnekjøtt for første gang. Det var veldig godt, men jeg må ærlig innrømme at jeg heller foretrekker urøkt pinnekjøtt. Uansett moro å prøve noe nytt. I skrivende stund ligger jeg i senga på hotellrommet og hører på uværet som herjer utenfor. Det har blitt lite med søvn de siste dagene, så jeg satser på å ta tidlig kveld. I morgen er det siste innspurt på jobb før jeg setter meg på kveldsflyet tilbake til Molde, da for å tilbringe helgen sammen med venner og familie ( + litt jobbing på Bunnpris Fuglset). GLEDES! ♥

Jeg ble så tørst etter alt pinnekjøttet, så jeg måtte innom butikken å kjøpe meg en ananasbrus fra Oskar Sylte. Den er i likhet med pære- og julebrusen (fra samme levrandør) fantastisk god. Oskar Sylte er en lokal mineralfabrikk her i Molde og en av grúnderne til hele Norges Solobrus. Da lærte dere noe nytt i dag også! Mehe.

God natt fra Romsdalen. Vi blogges!:-)

Hei fra sengekanten Nord-Norge! Siden vi dro med det første flyet fra London i dag morges ble jeg "tidlig" ferdig med arbeidsdagen. Dere må tro det var litt av en kontrast å komme til Alta fra London. Det er akkurat det jeg elsker med denne jobben! Reisingen, variasjonen og alle de forskjellige menneskene jeg møter i løpet av dagen. Her i Alta er det kaldt og mye snø! Virkelig friskt og deilig vintervær med andre ord. I håp om å finne treningslysten tok jeg turen på Amfi senteret som ligger et steinkast unna hotellet. Der endte jeg opp med å kjøpe en mørk grå ullvang genser. Jeg har nemlig siklet etter en sånn helt siden jeg så årets første episode av Farmen.

Jeg har innmari lyst på den i lys grå også!

Er den ikke fin?

Så snart jeg fikk på meg treningstøyet bar det avgårde på Actic. Det er et treningssenter som ligger vegg i vegg med Nordlysbadet, også rett ved hotellet. Til en pris av 75,- fikk jeg altså kvittet meg med dårlig samvittighet og fylt på med ny og deilig energi. Jeg trente intervaller på mølla (4x4), hvis dere lurte.

Kveldsmaten ser dere på bildet over. I skrivende stund ligger jeg henslengt i sengen, trøtt og sliten. Det blir nok litt tv-titting før jeg sovner. I morgen venter en ny og lang arbeidsdag, så her gjelder det å være uthvilt. Håper alt står bra til med dere! Ha det fint så lenge, vi blogges. :-)

Hallo kjære lesere! I skrivende stund ligger jeg på hotellrommet i London. Siden vi landet forholdsvis tidlig fikk jeg hele ettermiddagen til disposisjon. Jeg la igjen bankkortet hjemme og hadde derfor ikke muligheten til å shoppe. I stedet gikk jeg opp og ned Oxford Street som en typisk turist med mangel på retningssans og kamera på skuldra. Jeg som hadde gledet meg til å shoppe, men den gang ei. På en måte tror jeg det var like så greit. Jeg hadde uansett endt opp med å bruke alt for mye penger på meg selv og det har jeg ikke har råd til nå før jul. Tenk, nå er det bare 23 dager igjen til julaften!! Er det bare meg, eller går tiden sykt fort?!

Til og med på en søndag var gatene i London fulle av liv og røre. Som dere ser på bildene ovenfor skal det ikke stå på julestemningen heller. Koselig, ikke sant?

Min siste dag i London. Vi stod opp relativt tidlig for å få mest mulig ut av dagen. Tempertauren har vært helt fantastisk. 18 grader og blå himmel i slutten av oktober, det er slettes ikke verst! Første stopp i Oxford Street var selvfølgelig Primark. Et marked fullt av klær, sko og annet tilbehør til en veldig grei pris. Hvis man ser bor ifra kosedresser, ullsokker og daffeklær er det ikke så mye annet interessant å kjøpe der. Etterpå gikk vi innom River Island. Der fant jeg meg blant annet en svart slim fit jeans. Ja, for er det noe du bør kjøpe i London så er det jeans. I hvert fall hvis du er gutt og foretrekker bukser med fin passform.

Ut på formiddagen tok vi et avbrekk i shoppingen og spiste lunsj på The Breakfast Club. Et lite, intimt sted med god service og best av alt; smakfulle PANNEKAKER!

Dette er en farlig god kombinasjon av salt og søtt! Jeg får vann i munnen bare av å tenke på det.

Fine June viser stolt frem sin nye vinterjakke fra Zara. PS! June har fått seg ny blogg. Sjekk den ut HER.

Meg, Julia, Thea og Christina midt på Oxford Street.

Når man er i London er det selvfølgelig obligatorisk å ta turen innom Abercrombie & Fitch. Parfymen dere ser på bildet under var hovedgrunnen til at jeg dro dit. Den lukter så utrolig godt! Du får den i tre forskjellige størrelser. Jeg kjøpte den på 100 ml, som kostet ca. 700 norske kroner.

Victoria Secret er åpenbart like obligatorisk for jentene som Abercrombie er for oss guttene. Må si jeg ble overrasket over det store utvalget og det fine butikklokalet. For ikke å snakke om de deilige fuktighetskremene de selger. Mange av dem luktet godteri. Yummy!

I skrivende stund sitter jeg på bussen fra Torp Lufthavn retning Oslo. Det blir ikke mange timer med søvn på meg i natt, for å si det sånn. I morgen er det tilbake på jobb. Etter å ha blakket meg på julegaver ser det nesten ut til at jeg må selge noen fridager. Det koster å ha stor familie altså. Hehe! :-)

Hallo i luken! Gårsdagen var helt fantastisk. Vi unnet oss en bedre middag på en koselig restaurant ved navn Black & Blue. Den ligger i Wigmore Street, så hvis dere har planer om å dra til London anbefaler jeg dere å ta turen innom.

I stedet for dessert endte vi opp med ost og kjeks. Jeg hadde nesten glemt hvor godt det var!

Etter at vi hadde spist dro vi tilbake til hotellet og skiftet klær. Jentene hoppet inn i finstasen, mens jeg kjørte så enkelt som skjorte og jeans. Før vi visste ordet av det stod vi og danset på Boujis, et fancy utested i South Kensington. Det var takket være Christina og promotøren hennes at vi kom inn. Dere skjønner, Boujis er i utgangspunktet en privat members club. Noe som innebærer at man må være medlem eller stå på gjesteliste for å komme inn. Sammen med en herlig jentegjeng hadde jeg det ufattelig moro. Formen i dag derimot har ikke vært helt på topp. Gleder meg virkelig til å våkne i morgen, frisk og opplagt. Forhåpentligvis får jeg knipset noen flere bilder som jeg kan dele med dere.

Forresten! Jeg hadde blitt utrolig glad hvis dere kunne satt av litt tid til å nominere meg som "årets herreblogg" HER. På forhånd, takk og god natt! :-)

Hello from Great Britain! Flyturen til London gikk som smurt. Så snart jeg fikk tildelt sete og senket skuldrene sovnet jeg på et blunk. Før jeg visste ordet av det var jeg trygt fremme på Heathrow flyplass. Tro det eller ei så klarte jeg å komme meg til hotellet på egenhånd. Sammen med June og Julia bor jeg på DoubleTree by Hilton. Hotellet har god standard og best av alt, det ligger veldig sentralt. Like ved Marble Arch og et steinkast unna Oxford Street.

I dag tok vi t-banen til Westfield, som er et eksklusivt kjøpesenter knappe 10 minutter unna hotellet. Med butikker som Mulberry, Ugg Australia, Timberland og Topshop var det ikke vanskelig å la seg friste. Jeg for min del var så heldig å finne meg et par billige jeans, en t-skjorte og nye vintersko fra Timberland. Viser dere bilder når jeg kommer hjem.

Nå skal vi ut å spise en deilig middag sammen med jentene mine! I morgen må jeg opp grytidlig og gjøre unna mest mulig av julegavene før jeg setter snuten hjemover til Norge. Ha en fin kveld alle sammen! :-)

Hei og velkommen! Mitt navn er Glenn Henriksen. Jeg er en 23 år gammel gladgutt fra Molde, bosatt i Oslo. Til daglig studerer jeg PR og Markedskommunikasjon på Handelshøyskolen BI. Jeg har blogget om min hverdag siden 2009, da med fokus på mote, trening og reise. Ta gjerne en titt i arkivet når du først er innom. På gjensyn!

Instagram

Annonser

Image and video hosting by TinyPic